2013 > 05

"Jag är född 1942 och bor sedan många år i Träslövsläge. Jag började måla när jag fyllde 57 och jag målar alltid i olja. Det jag kan har jag lärt mig själv.

Jag har alltid haft ett stort intresse för hav, båtar och segling. Det är också härifrån jag oftast hämtar motiv till mina målningar.

Även Varbergs fästning ur olika perspektiv har fascinerat mig.

Jag försöker ofta fånga en rörelse eller en stämning i mina målningar. Har jag lyckats med detta är upp till betraktaren att avgöra.

Denna utställning är bara ett axplock av alla tavlor jag har hemma och om någon är intresserad av att se fler målningar går det bra att ringa för en visning. Tavlorna kostar 50 kr/dm".

Hans Fälth
tfn: 070-5191409

www.hansfalth.n.nu
Läs hela inlägget »
Louise Videlyck är verksam textildesigner ,utbildad keramiker och produktformgivare.Verksam både i Sverige och internationellt, uppvuxen i Läjet.

Måleriet finns hela tiden med henne i yrkeslivet, som privat och här visar Louise
några av stundens favoriter samt några textilier som redan finns i handeln.

Vi har också fått äran att premiärvisa prov på Louise eget framtagna mönster ”VARBERG” , ett naivistiskt, klassiskt mönster med Varbergsmotiv i två färgställningar som under sommaren kommer att finnas till försäljning i tygbutiken ”Tyget Södra Näs” i Läjet.

Färg och form gör mig verkligen lycklig och det hoppas jag avspeglas i mina alster!”

www.videlyck.se

Läs hela inlägget »
…och det vill vi dela med Dig. Lördag den 1 juni har vi öppet hus kl 11.00 -14.00 och vi firar också 1 år i våra nya lokaler.

Konstnärerna Louise Videlyck och Hans Fälth är på plats och visar sina konstverk. Under dagen kommer vi att erbjuda testning av din lungfunktion, lotteri m.m.

Alla är varmt välkomna!

www.videlyck.se

www.hansfalth.n.nu
Läs hela inlägget »

Vi hälsar Maria Gunnarsson, distriktssköterska varmt välkommen till oss!

Läs hela inlägget »
När tog du cellprov senast? Regelbunden cellprovstagning minskar risken för livmoderhalscancer.

I Halland kommer mödrahälsovårdsmottagningarna att ha extra öppettider för provtagning under Cellprovsveckan, den 13-19 maj!

För mera information följ nedanstående länkar:
www.1177.se/halland/cellprov
www.cellprov.se

För att få svar på när du tog cellprov senast ring eller sms:a ditt personnummer till
076-44 63 273. Det går även bra att maila till cellprov@vgregion.se

Läs hela inlägget »

På torsdag 9 maj Kristi Himmelfärdsdag har Läjeskliniken stängt. Vid akuta åkommor hänvisar vi till Kvälls- och helgmottagningen på Vårdcentralen Västra Vall som har öppet 09.00 - 18.00 på torsdag. För kontakt med dem ringer du bara vårt vanliga telefonnummer, 0340-67 01 40 så kopplas du direkt till Kvälls- och helgmottagningen.

På fredag 10 maj har vi öppet som vanligt 08.00 - 16.00.

Trevlig helg!