Nulägesrapport 2020

Läjeskliniken fortsätter att växa i stadig takt och vi ökar med ca 50 nya patienter per månad. Vi är väldigt glada och stolta över att ni väljer vår vårdcentral och det är mycket viktigt för oss att var och en av er ska få ett bra bemötande och en professionell medicinsk bedömning. Tillströmningen av nya patienter för dock med sig en del utmaningar och sedan flera månader tillbaka går en stor andel av våra tider åt till att sätta oss in i nya livshistorier. Det innebär att det blir längre väntetider för icke akuta åkommor än det varit tidigare, något som några av er säkert märkt av. Vi hoppas att ni har överseende med det och ni kan känna er trygga med att ni får en akuttid när ni behöver det.

Sedan årsskiftet har det skett en del förändringar på kliniken. Erica Winbo har efter lång och trogen tjänst valt att lämna oss för nya utmaningar och Therese Mårtensson har tagit över som verksamhetschef. Therese ingår tillsammans med Kristofer Mollberg och Viktoria Friman i ledningsgruppen.

Vi har haft förmånen att kunna anställa Theres Lindroth, distriktssköterska med framförallt inriktning på BVC och Karin Karlsson, medicinsk sekreterare. Vi har stärkt upp personalstyrkan med redan kända och nya vikarier. Per Repfennig och Håkan Bergh täcker ibland upp på läkarmottagningen och Britt-Marie Lindblom, Ann-Britt Karlsson och Barbro Månsson stöttar distriktssköterskemottagningen. Karin Kroon möter ni ibland i laboratoriet.

Vi vill även passa på att tacka för det fina resultatet vi fick på Nationella Patientenkäten från hösten 2019. Det värmer i våra hjärtan att ni är nöjda med det vi gör.
Om ni har synpunkter på saker som kan förbättras tar vi tacksamt emot dem. Dessa kan läggas i brevlådan vid entrén.