Mobil logo 2019

Integritetspolicy

Vi har som avsikt att vara transparenta med hur din information används och vill med den här sidan förtydliga detta. Som användare eller besökare av vår webbplats och öppna kommunikationskanaler så accepterar du de riktlinjer som beskrivs i dessa villkor och samtycker till den behandling av personuppgifter som beskrivs i denna integritetspolicy.

Personuppgiftsansvar

Kristofer Mollberg är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter. Att vara personuppgiftsansvarig innebär att vi måste se till att du som besökare är medveten om att vi samlar in dina personuppgifter, hur vi gör det och varför. Vi ser även till att du aktivt kan begära att få dina uppgifter ändrade, begränsa hur vi använder dina uppgifter, begära ut de uppgifter vi har om dig eller använda rätten att bli helt raderad från våra system. Vi delar inte dina uppgifter till tredje part utan att du själv har godkänt detta.

Varför samlar vi in dina uppgifter?

Läjeskliniken samlar in och använder dina personuppgifter enligt ovan för att fullgöra, förbättra och anpassa våra tjänster och för att utveckla vår hemsida.

Vilka uppgifter samlas in?

Användarinformation om hur du använder vår hemsida och våra tjänster. Sådan information kan inkludera IP-nummer, typ av enhet och webbläsare och även information om hur du interagerar med på vår site, exempelvis vilka sidor du besöker.

Vänligen notera att personlig information som möjliggör identifiering av dig, eller annan känslig information, som du förser genom Läjesklinikens kommunikationskanaler såsom direktmeddelanden i sociala medier, kan komma att läsas och samlas in av andra. Exempelvis om du skriver en kommentar i sociala medier och lämnar ut uppgifter så att fler kan ta del av dem.

Lagring av personuppgifter

• Uppgifter om IP-adress och hur du använder vår hemsida lagras enbart i vår databas för att vi ska kunna hjälpa dig.
  • Läjeskliniken garanterar att dina uppgifter inte kommer att vidarebefordras till tredje part.
  • Vi använder bara de insamlade personuppgifterna för det syfte de samlats in för.
  • Dina uppgifter sparas inte längre än nödvändigt.
  • Varje enskild person kan när som helst be oss att ta bort dennes personuppgifter ur vårt system, genom att kontakta oss.

Informationssäkerhet

Vi ser allvarligt på informationssäkerheten och vi är angelägna om att dina personuppgifter behandlas säkert. Vi hanterar all information i enlighet med etablerade säkerhetsstandarder och rutiner för att kunna skydda den mot obehörig åtkomst, ändring, spridning och förstörelse.

Vilka rättigheter har du över dina uppgifter?

• Du har rätt att få veta vilka personuppgifter som rör dig som vi lagrar.
  • Du har rätt till att vända dig till oss och be om att få felaktiga uppgifter rättade.
  • Du har rätt att få dina uppgifter raderade. Detta gäller dock inte om det finns nationell lagstiftning som hindrar mig från att göra detta.
  • Du har rätt att begära att dina uppgifter begränsas till att användas till vissa avgränsade syften.
  • Du har rätt att invända mot personuppgiftsbehandling som vi utför.
  • Du har rätt att lämna in klagomål till Datainspektionen om du anser att vi inte behandlat dina uppgifter på rätt sätt. Klagomål lämnas till www.datainspektionen.se

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på vår webbplats kan du begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som jag är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Frågor angående integritetspolicyn

Om du har frågor eller synpunkter gällande vår integritetspolicy och informationshantering, eller om du vill att vi ska uppdatera/radera dina uppgifter från vår databas, vänligen kontakta 0340 - 67 01 40.

Läjeskliniken
Nätvägen 1,