Vill du ställa ut på Läjeskliniken?

Nu söker vi nya utställare till Läjeskliniken!

Våra korridorer är sedan flera år tillbaka levande konstutställningar på Läjeskliniken. Här får lokala konstnärer möjligheten att visa upp sina verk för allmänheten.

Kanske är du konstnär, fotograf eller smyckesdesigner eller gör något annat kreativt som du tror skulle passa för vår verksamhet.

Det som lämpar sig väl för utställning hos oss är fotokonst och måleri av olika slag. Vi har även en glasmonter för dig som är t ex smyckeskonstnär eller keramiker.

Hos oss får du möjlighet att synas både genom att dina konstverk visas upp för de personer som besöker oss men även vi visar upp dina konstverk i våra sociala media såsom facebook och instagram @lajeskliniken samt här på vår hemsida.

Det utgår inget arvode till dig som konstnär utan själva "vinsten" är att få möjlighet att ställa ut dina konstverk.

För att ta chansen att ställa ut hos oss så är du välkommen att skriva ner lite om dig samt skicka med bilder på din konst.

Maila till mig Anna på mailadress: anna.lundin@regionhalland.se, så hör vi av oss.

OBS att vi förbehåller oss rätten att välja vilken konst som passar för vår verksamhet, detta ber vi dig ödmjukt att respektera:)